Projektfokus 2023-2024

Hållbar framtid

Världen behöver en ny hållbar berättelse och våra barn kan skapa den tillsammans

Tillsammans för en hållbar framtid.png

PROJEKTFOKUS 2023-2024

Hur fångar vi barnens utforskande utifrån deras egna frågor, de hundra språken, upplevelser och teorier genom äpplet?

Bakgrund
Fram till 2018/2019 arbetade vi främst med det ekologiska perspektivet i hållbar utveckling.
De senaste åren har vi börjat bredda projektet till att inkludera ett mer övergripande lärande för hållbar utveckling.

Förhållningssätt
Vi arbetar för hållbarhet, utforskande och projekterande, där lusten, nyfikenheten och hoppet är levande.

Syfte
Världen behöver en ny hållbar berättelse – och våra barn kan skapa den tillsammans.

Mål
Att utveckla arbetssätt så att de blir en resurs i arbetet med hållbarhet och i barns berättande.
Att ge barnen många tillfällen till att kommunicera om sina teorier och tankar med olika uttrycksformer.

Genom att utveckla både sitt språk och sin förståelse kan barnen sätta hållbarhet i ett sammanhang där de får en ökad kunskap om relationerna mellan de tre perspektiven på hållbarhet.

Uppdaterad: